Forretningsbetingelser

Bestilling:
Der kan bestilles varer hos Fugleredens.dk. Alle aftaler indgås på dansk. Alle angivne priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Hvis du har rigistreret dig på vores shop, kan du altid finde dine ordre på vores webshop
 

Betaling:
Vi tilbyder i øjeblikket betaling via betalingskort, kontooverførsel eller ved fakturering(kun erhvervskunder). Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko (din bank kan oplyse størrelsen). når dit betalingskort misbruges ved brug af PIN-koden. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Fugleredens.dk  eller andre har mulighed for at læse dataene. Beløbet for varerne trækkes først, når pakken afsendes fra Fugleredens.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
 

Levering:
Levering sker med Postnord
Ekspeditionstiden er normalt 2 - 7 hverdage på lagervarer. Dog kan der godt opstå fejl i enkelte tilfælde, som gør at lageret ikke er 100 % korrekt opdateret og at der derfor kan komme en længere leveringstid. Er dette tilfældet vil du selvfølgelig blive kontaktet med det samme. Skulle der mod forventning være fejl eller mangler i en ordre tilsendt fra os, bedes du kontakte os snarest muligt efter du har modtaget ordren.

Porto:

Porto fra 30/12-2020 for forsendelse i Danmark
Vægt Uden omdeling Med omdeling Til arbejdsadresse
0 - 0,5 Kg 46,00 58,00 53,00
0,5 - 1 Kg 50,00 60,00 54,00
1 -2 Kg 53,00 65,00 61,00
2 - 5 Kg 61,00 70,00 67,00
5 - 10 Kg 78,00 80,00 79,00
10 -15 Kg 100,00 95,00 96,00
15 - 20 Kg 127,00 110,00 117,00
20 - 25 Kg   147,00 129,00
25 - 30 Kg   166,00 148,00


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Porto er gældende til 30/12-2021.
Der tages forbehold for fejl og ændringer fra leverandør.
 
Flexlevering:
Hvis du ikke er hjemme, når Postnord forsøger at levere din pakke, kan du aftale direkte med Postnord, at pakken må stilles et bestemt sted. Vi har ikke mulighed for at videregive denne information til Postnord, du skal derfor kontakte Postnord, for at lave en fast aftale omkring flexlevering. Ved flexlevering frasiger Fugleredens.dk og Postnord sig ansvaret, som overgår til køberen, lige så snart pakken er scannet som leveret på adressen.
 
Levering til arbejdsplads:
Hvis du væger at få leveret din forsendelse til din arbejdsplads, hvad enten det er på privatadressen eller hos en arbejdsgiver er prisen lidt billigere.


Manglende afhentning af forsendelse:
Hvis du af en eller anden grund ikke afhenter din forsendelse på posthuset og den derved sendes retur, vil du blive opkrævet samme porto som du betalte ved bestillingen. Hvis du efterfølgende ikke ønsker din forsendelse vil du kunne få restbeløbet(varekøb -porto). Genfremsendelse vil kun ske efter henvendelse til os via E-mail eller telefon(telefontid: 16 til 18) og efter indbetaling af ny porto.
 
Reklamationsret:
Som forbruger har man 24 måneders reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Reklamerer du inden for 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettidig. Enhver reklamation skal ske skriftlig til vores mail
med oplysninger om årsag og ordrenummer.
 
Ved returnering af defekte varer beder vi dig henvende dig til os på mail
eller pr. telefon, daglig mellem 16 og 18, så fremsender vi forsendelsespapirer. Vi refunderer ikke porto hvis vores forsendelsespapirer ikke bruges. Ved forsendelse udfylder returblanket som hentes på vores hjemmeside, http://www.fugleredens.dk/returseddel/#  husk at vedlægge faktura kopi

Fuglereden
Holbækvej 33 Undløse
4340 Tølløse

 
Fortrydelsesret:
Du har altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på Fugleredens.dk, og fortrydelsesretten løber fra den dag hvor du har modtaget din vare.
Fortrydelsesretten kan kun udnyttes hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde, og fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis du bruger varen på en måde som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.
 
OBS! Din fortrydelsesret bortfalder, hvis du tager varerne i brug, idet det vil mindske varens salgsværdi væsentligt jf. Forbrugeraftalelovens § 20, stk. 3, nr. 1.
Vælger du at udnytte fortrydelsesretten skal du selv betale portoen for at sende varen retur. Returseddel Kan hentes på vores hjemmeside..
http://www.fugleredens.dk/returseddel/#
Varen sendes til (Kun efter forudgående aftale og modtagelse af et RMA-nummer):
 
Fuglereden
Holbækvej 33 Undløse
4340 Tølløse

 
Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen på posthuset. Nægter du modtagelse vil du blive pålagt et gebyr på 99,- for returfragten og omkostninger for levering hos os. Når du fortryder dit køb tilbagebetales købesummen naturligvis til dig. Dette gøres ved en overførsel til din bankkonto, når vi har fået varen retur og kontrolleret at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Det er derfor vigtigt at vi får oplyst dit registreringsnummer og kontonummer.
Det er et krav, at købsbevis følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
For at kunne benytte fortrydelsesretten er det krav, at varen er ubrugt og i original emballage.
Hvis en vare modtaget retur, grundet 14 dages fortrydelsesret, er skadet grundet dårlig emballering, fratages Fugleredens.dk for ethvert ansvar til at refundere varens værdi.

Klagemulighed.
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til
info@fugleredens.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her:  http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Lovvalg og værneting:
Enhver tvist afgøres efter dansk ret ved de almindelige domstole.


Fugleredens.dk kan ikke garantere, at websitet til enhver tid er fejlfrit og i drift.
Derudover tager Fugleredens.dk forbehold for prisfejl eller evt. udsolgte varer samt varianter.